Sunday, March 16, 2014

karya terbaru...

Salam....

Teringin sangat mewatakkan diri dan sahabat2 di dalam cerita penulisanku sendiri. Dah penat rasanya baca sinopsis buku novel cari nama2 yang ada kaitan dengan diri ini dan baca namun semua cerita itu tidak sama seperti yang digambarkan. Jadi, aku perlu menulis sebuah novel untuk mengambil semua sahabat2ku dan diriku sebagai watak utama di dalam novel. Bagaimana pahit manis kami berjumpa, berkenalan, berjenaka, berjalan2 dan berpisah... Ingin sekali perkara itu berlaku semula namun ia sangat mustahil untuk berlaku apa yang ku harap kini ialah supaya segala kenangan dan memori yang kita lalui itu tidak pernah hilang dari ingatan ini.

Akan tiba suatu saat aku kehilangan memori itu dan saat itu aku berharap sahabat2ku datang menceritakan ia semula kepadaku sama seperti yang kita biasa buat sebelum2 ini... Aku cukup bersyukur kini, aku dapat mengingati sahabat2ku melalui pelajar2ku. Aku cukup berharap semakin ramai pelajarku semakin ramai sahabat2 yang boleh aku ingat semula. Aku sangat menghargai ikatan persahabat yang terbina antara kini sejak ia mula terjalin sehingga kini, walaupun engkau bukan lagi disisiku kini, walaupun engkau telah lama aku tinggalkan, walaupun engkau telah mula melupakan aku, walau apapun yang berlaku....

Pergilah Duka

Ia menceritakan kisah empat orang sahabat yang terpisah akibat salah faham yang berlaku menyebabkan masing-masing menyimpan perasaan tidak puas hati antara satu sama lain. Namun masa mengubah segalanya, mereka mula merancang untuk berjumpa semula setelah sekian lama terpisah. Pertemuan semula empat orang sahabat itu membuatkan mereka rapat semula namun kerana sejarah dan kenangan silam membuatkan mereka ragu-ragu antara satu sama lain. Apakah kesudahan empat orang sahabat ini...

"Jika jodoh kita tiada, aku relakan perpisahan ini." Ucap Husein perlahan lalu pergi meninggalkan Syanim sendirian di taman permainan itu.
"Memang itu yang dia nak. Dari dulu sampai sekarang memang tak pernah berubah." Balas Syanim sambil berjalan meninggalkan Syaher dan Elfa berdua di taman mainan itu.
"Sahabat U yang sorang tu memang tak pernah berubahkan sejak dulu." Elfa melepaskan kemarahannya kepada Syaher.
"U pun sama. Tak pernah nak percayakan I dan dengar penerangan I kan..." Marah Syaher semula.

Ada rahsia hati yang disimpan oleh empat orang sahabat ini namun mereka semua malas untuk membukanya akhirnya keempat-empat mereka terluka dengan sikap masing2 yang tidak pernah mahu mengalah dan mendegar penjelasan. Segala suka duka sepanjang mereka bersahabat turut diselitkan di dalam cerita ini. Nantikan keluaran cerita penuhnya nanti...


Note:
Jika aku ada video kamera akan ku rakam setiap ragam sahabat2ku setiap kali aku berjumpa supaya aku dapat melihatnya semula saat aku merindui mereka... 

No comments:

Post a Comment