Friday, July 5, 2013

Alone...

Salam...

Alone
 Saya boleh belajar banyak benda sekiranya saya bersendiri tapi saya takut apa yang saya belajar itu jauh daripada apa yang sepatutnya saya belajar...
Contohnya, seseorang yang mungkir janji. Saya belajar bersabar dengan orang itu dan dalam masa yang sama saya belajar membenci dan memarahi orang itu. Jangan biarkan saya berseorangan sebab saya bukan hanya akan belajar benda baik malah benda jahat juga saya akan belajar...


Walk alone...
 Saya boleh berjalan sendirian di dalam keramaian orang. Tetapi saya takut jalan yang saya ambil itu merbahaya dan tidak sesuai untuk saya menggunakan jalan itu berseorangan.
Contohnya, saya pilih untuk buat short sem. Banyak dugaan yang perlu sahaya hadapi dalam menghabiskan short sem ini antaranya dugaan nak balik rumah, dugaan bulan puasa dan dugaan daripada pensyarah...

See from different perception...
Saya cuba melihat sesuatu itu dari pelbagai persepsi yang berbeza namun kadangkala pandangan saya kabur menyebabkan hanya satu persepsi sahaya yang boleh saya lihat...
Contohnya, saya mendapat pensyarah yang senang dan mudah memberi markah tapi kadang-kadang benda itu tidak penting bagi saya. Saya lebih melihat bagaimana pensyarah itu dapat memudahkan kerja saya dalam menyelesaikan short sem saya ini...hehehehee....

I hate to hear the word BUSY from you...
Sangat tidak bertimbang rasa sekiranya saya cakap yang saya benci orang yang selalu bagi alasan sebab saya kadang-kadang pun mempunyai seribu satu alasan untuk menolak benda yang saya tidak suka...

I love everyone, Everyone love me... 
Thank you ('',)

No comments:

Post a Comment