Saturday, November 17, 2012

S.A.B.A.R


Lumrah dalam persahabatan ada sedih, duka, marah, geram, sakit hati, makan hati, terasa, merajuk, menangis, merungut dan sebagainya… Itulah, dalam persahabatan ini yang paling penting adalah sifat sabar. dan saling hormat menghormati antara satu sama lain.


‘Aku sering geram dengan beberapa perkara yang sahabat aku lakukan. Inginku katakana padanya tapi aku takut dia marah semula pada diriku ini…’
‘Aku pernah terasa dengan sikap kawanku sehingga kadang2 aku menangis sendiri…’
‘Aku pernah sakit hati dengan beberapa ayat yang keluar daripada mulut teman2ku…’

Kami semua...
Aku cuba berfikiran positif, ada sesetengah perkara yang aku tidak suka pada mereka dan mungkin dalam masa yang sama ada beberapa perkara pada diri ini yang tidak disukai oleh mereka juga. Jadi, adilkan… aku tidak suka pada sikap mereka dan mereka juga ada tidak suka pada sikap aku. Jadi, untuk kekalkan persahabatan ini, kami sama2 saling menghormati satu sama lain dan terima seadanya kelemahan dan kelebihan sahabat2…

Indahnya persahabatan itu andai semua saing menerima kekurangan dan kelebihan masing2…

Aku dan mereka... 

 Thanks, terima kekurangan diri ini dan terima kelebihan diri ini juga…

No comments:

Post a Comment