Monday, September 1, 2014

Selfish...

Assalamualaikum...

Hello readers... (<--- bajet, macam banyak followers + readers)

Tadi singgah solat dekat surau awam. Surau perempuan itu terletak di tengah-tengah antara surau lelaki dan tandas awam. Sesiapa yang nak ke tandas tak kiralah lelaki atau perempuan perlu melalui surau.

Didalam surau, cermin diletakkan pada arah bertentangan dengan kiblat (belakang ruang solat). Dan pintu pula berada di sebelah kanan cermin. Jadi, kalau tengah betul tudung... buka pintu... memang jelas nampak.

Nak dijadikan cerita, aku tengah betulkan tudung. Lepas tu ada seorang remaja cantik bertudung juga keluar dari surau dengan beg besarnya. Dia buka pintu dan berada di luar surau dengan pintu terbuka menantikan sahabatnya. Aku rasa, dia adalah seorang sahabat yang bagus, setia menanti sahabatnya.

Lepas tu aku pandanglah dia (konon nak bagi signal suruh dia tutup pintu sebab ada kakak sebelah aku nie tidak bertudung lagi). Lepas tu dia buat tak tau je (ok, signal aku tak sampai pada dia). Lepas tu kawan dia pun keluar... (Huu...lega sikit) Tapi sayangnya kawan dia tu lemah,  dia tidak mampu menutup pintu surau itu serapat-rapatnya.

Last sekali, aku cepat2 pakai tudung dan keluar dari surau itu dengan pintu yang rapat tertutup.

'Kamu jaga aurat kamu, tapi kamu terlupa saya juga jaga aurat saya dan dia juga jaga aurat dia serta mereka juga menjaga aurat mereka. Tolong jangan pentingkan diri, kita semua sama2 nak masuk syurga...'

No comments:

Post a Comment