Sunday, August 17, 2014

Detik Terimbas...

Assalamualaikum...

Sedikit detik manis yang tidak ingin dilupakan. Lalu, dikepekatan malam ini... aku menarikan jemariku menaip detik2 itu. Penulisanku ini akan membuatkan aku tidak lupa detik itu...

Detik pertama,
Saat dia menghantar aku pulang dari kerja setelah hampir sebulan lebih kami tidak naik kereta bersama. Hari itu, aku memintanya menghantar aku pulang kerana cuaca hujan. Bagi mengelakkan demam, aku meminta tolong dia menghantarku pulang. Kebetulan dia juga ada beberapa perkara yang ingin dibincangkan denganku.

Setibanya di pondok pengawal, dengan lancarnya dia sebutkan nombor rumahku. Aku memandangnya terkejut + kagum. Aku bertanya padanya, "abang hafal nombor rumah orang?"
Dia memandang aku sekilas sebelum memulakan pemanduannya sambil berkata, "tak hafal pun... ingat jelah."

Detik kedua,
Aku menelifonnya kerana ada beberapa perkara yang perlu aku conformkan dengannya sebelum majlis kami berlansung. Namun malangnya, kredit aku habis sebelum aku sempat menghabiskan soalan2ku. Beberapa saat kemudian dia menelifonku semula. Katanya, dia ada beli satu no celcom yang sangat jimat. Dia ingin aku guna nombor tu. Dia sebut nombor tu dan nombor itu berakhir dengan 789. Lepas tu dia cakap, "macam kena dengan u, bulan 7 tahun 89. Abang beli nombor nie sebelum kenal dengan u tak sangka kena pula."

Seriously, dia sangat senang menghafal setiap yang berkaitan denganku. Tapi aku, sedikitpun susah nak ingat ape yang pernah dia cakap. Apa yang pernah aku cakap padanya pun belum tentu aku boleh ingat...hihihi...

Nota: Dia akan jadi pengingat yang boleh sentiasa mengingatkan aku. Thanks...

No comments:

Post a Comment