Thursday, August 7, 2014

bunga plastik vs hidup...

Assalamualaikum...

Sabtu lepas waktu majlis pertunangan I dengan En FAA tu... En FAA bawa 5 hantaran yang semuanya cantik digubah menggunakan bunga hidup. En FAA yang buat sendiri semua hantaran itu, okay... Teringat ayat dia waktu kami ambil gambar bersama dengan hantaran. "Nie semua abang buat sendiri. Kretiviti abang dengan tangan sendiri..." Lepas tu aku balas balik. "Yang sana tu pun semua orang buat sendiri juga..."

Ok, memang diakui... hantaran yang dia bagi tu memang vogue giler... Sampaikan kakak sepupu I yang jadi tukang mekap I pun cakap "Uit, tak pernah akak tengok orang bawa hantaran tunang vogue macam nie. Kalah kau nie..." Aku pun balaslah, "Ya ke akak, cantik sangat ke?"

Mak2 saudara dengan sepupu2 yang tengok hantaran tu semua pakat nak ambil sekuntum dua bunga rose yang menjadi bunga gubahan hantaran. Ada yang siap nak ambil bunga tangan yang En FAA buat khas untuk aku. Aku pun cakaplah, bunga yang lain boleh ambil tapi bukan satu jambak bunga rose merah nie ya...hihihi...

Tiba2 kakak aku dapat idea, dia pun cakap... "Dia bagi ko bunga hidup tanda yang cinta dia bukan palsulah." Aku pun balas, "Aku pula bagi dia bunga plastik nak bagitau yang cintaku kekal selamanya, tidak ditelan masa."

Esoknya, waktu pergi rumah dia. Nampak dia letak hantaran sirih junjung yang aku buat dekat atas rak tv rumah dia. Dia boleh cakap pulak, "nak tunggu daun tu layu dulu baru nak buka". Saje je En FAA nak kenakan aku, taulah aku gubah sirih junjung tu pakai daun plastik tak macam dia yang gubah sirih junjung guna daun ori...

Apa2 pun, tak kisahlah maksud di sebalik bunga itu... Semoga hubungan yang terjalin ini diredhai Allah dan semoga ianya kekal hingga ke akad nikah dan membawa ke syurga...

No comments:

Post a Comment