Friday, June 27, 2014

Planning...

Assalamualaikum...

Minggu nie balik kampung sekali lagi. Minggu lepas balik, minggu nie balik, balik jelah kerja aku. Nasib baik kampung aku dekat je...

Kali nie balik dengan kereta sebab adik aku nak baiki kereta tu. Tapi, macam tak sempat je... Esok dah sibuk satu hari sebab keluarga En FAA nak datang rumah. Ahad first ramadhan ada ke kedai kereta yang buka?

Okay, sebenarnya tu bukan point utama nak tulis dalam episod kali ini. Yang aku nak cerita dalam episod ini ialah... aku dah start planning for my wedding event... okay silap bukan my but our... Cadang nak buat sekali dengan adik aku senang... [ jangan tanya apa yang senangnya sebab nanti ia akan jadi essay atau mungkin novel panjang penulisannya]

So, sepanjang balik dari serdang [tempat kerja adik aku] sampailah jumpa jem (selepas hentian sebelah pedas) kami duk sembang pasal majlis kawen. Macam2 yang kami bincangkan. Tak sangka aku akan bercakap pasal benda2 macam nie sebab dulu aku tak fikir pun pasal benda2 nie. Aku ingat mak dan abah akan uruskan segalanya, rupanya tidak... Aku perlu juga terlibat secara langsung sebab majlisnya majlis aku...

Kesimpulannya, kami decide nak nikah dan buat majlis sama2 sebab senang tak perlu nak jemput atau buat majlis dua tiga kali. Buat majlis sekali je untuk dua orang terus... Buat pun ikut kemampuan tak payah nak meriah2 sangat sebab takut riak.

Nota:
Tak tau apa akan jadi esok cuma berharap segalanya berjalan dengan lancar... Langkah pertama sebelum ke gerbang bahagia...

No comments:

Post a Comment