Tuesday, June 17, 2014

hari bapa

Assalamualaikum...

Khas buat abah, my best friend...

Dua tiga hari lepas, aku tengok ramai betul orang tulis dan update status berkaitan hari bapa nie. Ada yang bagi ucapan, ada yang post gambar bapa dia ada juga yang tukar profile picture letak gambar dia dan bapa dia... Tak kisahlah itu semua, masing2 ada cara mereka sendiri untuk luahkan rasa sayang mereka pada bapa mereka...

Jadi, apa yang aku buat? Macam mana aku luahkan rasa sayang itu pada mereka?

Hadiah istimewa buat abah pada hari bapa tahun ini ialah bakal menantu... Taraa... "abah, orang nak kawin... nie bakal menantu abah...dan ini juga hadiah hari bapa untuk abah". hihihi....

Saat yang paling best dengan abah waktu.... ok, setiap waktu aku bersama dengan abah. Saat sedih waktu.... oh ya, waktu first time masuk matrik. Waktu salam2 sebelum mak, abah dan adik2 balik tu... Aku toleh melihat kearah abah... Aku tengok abah sedih...tapi, dalam masa yang sama abah cakap "nak hantar anak belajar, kenapa nak sedih." 'Abah sedih waktu tu sebenarnya sebab first time hantar anak dia belajar jauh, tambahan pula anak yang dia sayang.'

Sampai sekarang pun, aku duduk kl abah still datang kl juga sebab nak tengok anak kesayangan dia nie. Teringat waktu first time kerja. Waktu nak balik tu hujan lebat jadi aku suruh adik aku yang kerja dekat bangi datang ambil aku dekat office. Tapi sebabkan lambat sangat, aku pun balik sendiri. Aku nak call adik aku tapi battery hp dah zero pula. Sampai rumah aku terus charge hp dan bila on je hp... Berlambak miscall... Waktu tu aku tau, aku dah buat sesuatu yang salah sebab biarkan mak abah risau...

Tapi itu dulu, kini mak abah dah tak risau dah sebab aku dah cukup dewasa untuk dia terus risau pasal aku. Sesuatu yang aku suka kini, setiap kali aku berpisah utk balik kl dengan mak  abah... Mak abah mesti bagi ciuman di pipi kanan dan kiri... Terasa diri disayangi... Love u mak n abah...

Berharap suatu hari nanti mak dan abah terbaca blog anak kesayangannya ini... "mak abah, walaupun wujud insan lain yang org sayangi... mak abah tetap insan pertama yang org sayang dan tak akan pernah berubah..." ---> sorry dear, saya sayang mak ayah saya sebab tu saya suruh awak jumpa mak ayah saya waktu awak nak berkenalan dengan saya dan nak jadikan saya isteri awak...

No comments:

Post a Comment