Sunday, August 18, 2013

Tengok wayang

Salam...

Semalam mak sedik sebab ada orang malukan mak dekat dalam satu majlis nie. Jadi, malam tu abah bawa mak keluar nak tenangkan mak. Tapi, aku pula sibuk nak balik JB. Jadi, abah bawa aku sekali walaupun tahu yang tiket bas memang dah tak ada malam tu. Kami keluar pukul 8 malam lebih dan sampai station bus dalam pukul 9 lebih macam tu. Malangnya, kaunter dah banyak yang tutup dan tiket dah tak jual.

Jadi, abah cakap "jom kita tengok wayang, hari tu pergi tak puas hati. Kali nie abah dah bawa sweater sekali, tak sejuk dalam tu nanti." Ok, sekarang aku faham apa fungsi sweater dekat dalam kereta tu. Pelik dan tertanya-tanya juga pada awalnya, macam mana sweater tu boleh ada dalam kereta.

Sampai dekat wayang dalam pukul 9 setengah dah. Tengok2lah cerita apa yang best. Lepas lima minit tengok2 dekat skrin, lepas tu buat keputusan nak tengok cerita LAST SUMMER. Cerita mula pukul 10.15 malam, jadi masih awal lagi untuk masuk ke bilik wayang. Mak nak twisties tapi aku nak popcorn. Jadi, abah bagi RM10 kat aku. Aku beli twisties dan popcorn je sebab air aku dah bawa siap2 dalam beg aku.

Sebelum masuk aku dah start makan popcorn, bila dalam bilik wayang tu aku tengok...popcorn aku dah tinggal separuh tapi waktu tu cerita tak start lagi. Jadi, nak tunggu cerita start...aku pun makan lagi popcorn tu. Baik2 cerita start je, aku tengok popcorn aku dalam kotak regular tu dah tinggal suku je lagi. Jadi, aku pun mula makan slow2...tak nak bagi habis dulu. Tapi malangnya, cerita baru separuh tapi popcorn dah habis dulu.

Yang bestnya pergi dengan mak dan abah malam tu ialah:
1) tiket wayang free, abah bayar.
popcorn pun free, abah bagi duit
3) tak takut sangat sebab mak dan abah ada sekali
4) kalau takut boleh peluk mak sebab mak ada kat sebelah
5) tak ada orang kacau, sebab mak dan abah ada
6) tak kesah balik lambat, sebab keluar dengan mak abah

Kesimpulannya, inilah first time keluar tengok wayang dengan mak dan abah. Nie kira kali kedua mak dan abah tengok wayang. First time diorang pergi berdua waktu siang raya ketiga. Abah siap jumpa student dia lagi dekat wayang tu tapi nasib baik tak tengok cerita satu bilik. hehehe...

Rindu kamu....
Mak Abah

No comments:

Post a Comment