Sunday, August 11, 2013

Raya...

Assalamualaikum...

Pagi berhari raya
Sama macam raya2 sebelum nie, pagi2 bangun awal...pakai baju raya...solat sunat hari raya dekat surau...salam2 dengan ahli keluarga...pergi umah nenek...salam2 dengan nenek + mak & ayah saudara + sepupu + anak buah...pergi umah pok long dan jumpa semua mak & ayah saudara belah mak pula...lepas tu salam...kutip duit raya...lepas tu makan...



Yang lainnya tahun nie, lepas makan dekat umah mak dan ayah saudara belah mak...kami semua terus pergi rumah terbuka TYT dan CM dekat MITC. Ramai gilarrr orang beratur nak salam dan nak dapat duit raya...(kecuali aku sebab aku malas nak beratur)


qasidah 
 Raya kedua buat rumah terbuka, biasa buat untuk makan tengah hari tapi kali nie malam pula. Malam tu jemput anak2 buah yang belajar dekat sekolah pondok untuk buat persembahan qasidah. Budak2 nie memang bagus, sedap suaranya (puji anak buah sendiri). Malam raya pun diorang buat persembahan qasidah gak lepas takbir. 

Anak2 buah 

Bagi mengelakkan peristiwa pagi raya tahun ini berlaku lagi pada tahun2 akan datang maka, aku mengambil satu langkah awal dengan mengambil gambar semua anak2 buahku yang tinggal di klang. Tujuannya untuk hafal nama dan muka mereka supaya aku tak salah sebut dan panggil lagi. Budak2 nie pandang pelik je kat aku, setiap kali jumpa mesti tanya nama sapa...

Kami 9 beradik...
 Kami sembilan beradik (ok, 10 sebenarnya tapi kakak kami dah kawin so tak duduk rumah kami. Dia duk rumah dia sendiri). Warna tema kami tahun nie merah keoren-orenan ya... (Baju aku oren kemerah-merahan dan kepurple-purplelan masih dalam tema cuma warna tudung je lain sikit)

Berakhirlah kisah raya kami...
Hehehe...

No comments:

Post a Comment