Tuesday, May 14, 2013

Aku yang mengelak, Kau pula berpaling...

Salam...

Thanks, sebab faham situasi diri ini yang tak cukup berani dan kuat untuk bersemuka denganmu. Aku cuba untuk tidak mengelak setiap kali berjumpa denganmu namun tindakan luar kawalku selalu membuatkan aku berpaling daripada bertembung denganmu. Maafkan aku, aku terlupa tukar setting di dalam mindaku untuk tidak lagi berpaling daripadamu.

Thanks, sebab kau juga berpaling daripada terus terserempak denganku. Aku tahu kau nampak aku sebab aku bukannya semut yang berada di dalam botak hitam saat aku berjalan di bawah kilauan lampu pada malam pesta konvo hari itu. Aku tahu engkau juga kekok untuk menegurku sebab kita tidak lagi bersama-sama jatuh dan bangun di dalam persatuan yang sama lagi.

Thanks, sebab masih benarkan aku untuk menghadirkan diri dan melihat sendiri persembahanmu pada hari itu. Aku tahu engkau nampak aku, tapi engkau cuba sedaya upaya untuk tidak merasai kehadiran diri ini. Aku bukanlah sang suria yang memberi cahaya di dalam setiap hari-harimu, aku hanya sinaran kilat yang hadir membuatkan orang lain tidak suka.

Minta maaf untuk segalanya. Aku juga berterima kasih untuk kenangan yang pernah engkau berikan sepanjang kita berada di dalam persatuan dan kumpulan yang sama. Aku terlalu sibuk mengejar angan, cita-cita dan impianku sehingga terpaksa korbankan sesuatu yang pernah menjadi hobi masa lapangku dulu. Kenangan kita bersama pada suatu masa dahulu akan tetap terpahat di dalam ingatan ini. Semoga kita sama-sama mendapat apa yang kita kejar dan impikan...

Perh, ayat kalah sasterawan negara. Terkejut cikgu BM aku tengok apa yang aku tulis nie. Dia pun tak percaya, dia pernah jadi cikgu BM aku dulu....hehehehehe..... 

No comments:

Post a Comment