Sunday, March 17, 2013

Keseorangan...


Aku pilih sendiri...
"Kesihan gila kau nie, hidup sorang-sorang."
"Tak bestnya kau, kau tak ada siapa-siapa."
"Tulah kau, sombong sangat. Tak nak cari kawan."

Sahabat aku pernah cakap, kalau nak sambung belajar ke peringkat yang lebih atas (master @ Phd) kenalah pandai berdikari. Hari tu, jumpa seorang sahabat nie. Sembang-sembang lepas tu dia cakap. "Walaupun kita ada sahabat bersama dengan kita tapi hakikatnya kita bersendirian. Kita buat research kita seorang diri. Kita selesaikan masalah kita sendiri." Betullah apa kata sahabat ini.

Ya, memanglah nampak macam kita ramai sahabat tapi sekarang dah lain tak macam zaman degree lagi. Ada masa kita free ada masa sahabat kita pula busy. Kadang kala kita busy, mereka pula free. Jadi, memang kena sendirilah. Tapi jangan bimbang, kalau pandai jaga diri dan pandai berdikari... campaklah dekat mana-mana pun tetap boleh hidup. 



  Aku tidak keseorangan cuma aku yang memilih untuk bersendirian kerana apa yang aku lalui tidak akan sama dengan orang lain lalui. Hanya bantal, laptop dan beberapa barang peribadi yang boleh menjadi temanku kerana mereka sentiasa bersama denganku… (‘’,)

No comments:

Post a Comment