Saturday, March 2, 2013

CERITA ITIK, AYAM BELANDA & ARNAB…


Itik a.k.a Cik Tih @ Putih
Ayam Belanda a.k.a En Yo @ Poyo
Arnab a.k.a Cik Tam @ Hitam
Itik, Ayam dan Arnab...

Cik Tam: Tengok tu, ada tiga orang datang nak jumpa aku… (dengan bangganya)
Cik Tih: Perasan betul kau nie. Dia datang nak bagi makan dekat aku. Tengok dekat tangan diaorang tu ada plastik. Oh…Makanannnn… (terus menghampiri tiga orang itu)
En Yo: Ah, tak payah kau nak menyibuk. Makanan yang mereka bawa itu semuanya untuk aku. (Terus kerkejaran ke ara tiga orang itu)
Cik Tam: Aku nak juga makanan itu. (Sambil melompat menghampiri salah seorang daripada tiga orang yang bawa plastic itu)
Cik Tih: Hitam, kau nie tak sedar diri ke? Dahlah badan kau tu hitam, buruk pula tu. Pergi main jauh-jauh. (Cuba menghalau Cik tam daripada menghampiri mereka tiga orang manusia)
En Yo: Hoi, Putih!!! Kau pun sama. Pergi main jauh-jauh. Makanan nie semuanya aku yang punya. (Cuba menghalau Cik Tih daripada mendapat makanan yang diberikan oleh manusia itu)
Cik Tam: Tapi, mereka datang sebab nak tengok aku. Bukan datang nak tengok korang pun.( Cuba meminta simpati daripada Cik Tih dan En Yo)
Cik Tih: Kalau macam tu, kau jangan makan makanan yang mereka bagi pada kau. Kau hanya dibenarkan bermain dengan mereka tiga orang sahaja. (Dengan bangga berkata)
En Yo: Betul tu, akhirnya ada juga ayat kau yang boleh membuatkan aku setuju. Hahaha…
Cik Tam: Simpatilah pada aku wahai Putih dan Poyo sahabatku….(memohon simpati)
En Yo: Tiada simpati yang perlu diberikan pada kau…Hahahaha….(ketawa besar)
Cik Tih: Betul tu. Tiada simpati untuk kau…Hahahah….(semakin besar gelaknya)
Manusia 1: Alaaa…. Arnab nie pemalu rupanya, dia tak makan pun apa yang aku bagi dekat dia.
Manusia 2: Ya ke, tengok ayam belanda dengan itik nie….semua yang aku bagi dia makan… licin betul… lapar agaknya…
Manusia 3: Ha’alah, kesiannya dekat ayam belanda dan itik nie… nanti kita bawa makanan banyak sikit untuk dua ekor binatang nie nak tak?
Manusia 1 dan 2: Ok…

No comments:

Post a Comment