Tuesday, September 13, 2011

Pengalaman hari nie...


Aku dah lah tengah geram sebab bas yang aku naik tu lambat gerak. Kelas aku pukul 8 pagi. Aku naik bas tu pukul 8.10pagi… ok, aku tahu salah aku sebab bangun lambat sebenarnya pagi tu. Bas tu pun satu… pukul 8.15pagi baru nak gerak… Aku kat dalam bas tu dah membara dah marah nie. Baik aku jalan kaki je, cepat sikit sampai.

Sampai kelas dah pukul 8.28pagi. Mak ai…kelas dah mula kut. Aku tengok seat yang dekat dengan pintu pun dah penuh gilerrr. Nak tak nak kenalah skip kelas pagi tu. Lecture tu jenis yang tak suka pelajar dia datang lambat pula tu.

Ingat nak tenangkan sikit hati nie, aku pun pergilah pejabat nak minta boring untuk daftar semula subjek sebab ada subjek yang tak ada dalam jadual jadi aku kena daftar balik. Aku nampaklah seorang pekerja dalam pejabat tu. Aku Tanya dia baik-baik kut. “Em, kat mana nak dapatkan boring untuk daftar subjek.” Dia pun jawab “Minta dekat kerani siswa.” Ok, dia jawab ok je sebenarnya tapi aku manalah tahu kerani siswa tu sapa. Aku tengok nama-nama yang ada dekat meja tu memang tak ada pun jawatan kerani siswa.

Malas nak layan dengan kakak pekerja pejabat tu aku pun pergilah meranti. Niatnya nak minum air nak hilangkan panas hati nie. Sampai dekat sana aku belilah air. Akak yang jual air tu boleh main teka-teki pula dengan aku. Dia teka aku nak minum air milo… Hahaha…salah. Aku nak minum air Nescafe aislah. Waktu nak bayar tu aku tanya dia mana kedai ada jual topup. Dia pun cakap “Ada, kedai hujung tu.” Dengan senyuman. Aku pun tinjaulah… dalam aku tengah tinjau tu dia pun cakap “tapi tak bukak lagi sekarang…hahaha…”dengan ketawa suka hatinya. Mak ai… nasib baik anak orang kalau tak dah lama makan penampar akak nie. Aku tengah panas hati nie dia boleh buat lawak pula.

Lepas minum terus aku pergi ATM cimb dekat fakulti untuk topup. Handphone nie bukannya boleh hantar mesej. Terpaksalah topup untuk call kawan-kawan. Nasib baik waktu nak topup tu aku nampak kertas yang sedang promosikan palapes. Dekat situ ada nombor eifa, kawan sekelas aku. Aku pun savelah nombor dia.

Lepas dapat topup tu aku trylah call farah. Malangnya nasib aku, nombor tu bukan nombor farah pula. Nasib baik aku ada save nombor eifa. Dekat aku sekarang hanya ada nombor eifa seorang je. Kemudian, aku pun minta nombor farah daripada eifa. Ok sekarang aku dah ada dua nombor… nombor eifa dan nombor farah. Gilerrr malang nasib aku hari nieee……………………

No comments:

Post a Comment