Saturday, June 11, 2011

Tak ucap bukan bermakna tak ingat...

Alhamdulillah... selesai sudah traning untuk Palapes. Lepas nie tinggal traning untuk pentauliahan je. Penat lelah, peluh gelap, lapar dahaga, susah senang selama tiga tahun akhirnya terbalas hanya dengan segulung sijil tidak lama nanti. Tak sabar pula rasanya nak bergelar Pegawai Muda...hehehe...

Hari nie hari bapa tapi aku lupa pula nak ucap kat abah...(Sebenarnya kalau aku ucap sekarang sempat je...) Hari tu, hari ibu pun aku tak ucap dekat mak... Nak ucap tapi aku terpaksa fikir dua tiga kali. Hari ibu untuk ibu tapi aku ada mak... Hari bapa untuk bapa tapi aku ada abah... Hehehe...alasan yang tak boleh pakai langsung...

Hari guru yang lepas pun aku tak sempat nak ucap kat cikgu2 aku. Macam manalah aku nak ucap, aku sibuk traning Palapes kut masa tu... Rasanya kalau aku ucap sekarang belom terlambat lagi kut...

--> Semperna hari guru yang lepas, aku ingin mengucapkan selamat hari guru buat semua guru yang pernah mengajar aku waktu aku kecil hinggalah sekarang. Aku sangat menghargai jasa baik semua guru2 yang pernah berjasa kepadaku. Oh ya, buat guru2 yang tak pernah mengajar aku pula...aku ucapkan selamat hari guru (yalah kan, tak kan nak ucap selamat hari jadi pula). Kalau aku diberi peluang kali ke dua, aku mungkin akan memilih kerjaya guru...(Emm...mungkin kut)

--> Semperna hari ibu yang lepas, aku sangat2 nak ucap selamat hari mak buat mak yang sentiasa dekat dihati. Terima kasih mak diatas segalanya. Sayang mak sampai bila2. Buat mak2 angkat aku pula, selamat hari mak...aku sebagai anak angkatmu sentiasa mendoakan kebahagiaan kalian. Walaupun kita jarang berjumpa tapi percayalah kalian tetap dihati...(ramai nie mak angkat aku, semua kawan aku punya mak aku jadikan mak angkat aku...hehehe)

--> Semperna hari bapa pada hari ini, aku secara jujurnya ingin mengucapkan selamat hari abah untuk abahku. Jasa baik abah selama ini sangat aku hargai. Sayang abah juga sampai bila2. Untuk abah2 angkat aku, selamat menyambut hari bapa. Aku juga sentiasa mendoakan kalian. Walaupun jarak memisahkan kita namun kalian tetap diingati...(ayah angkat aku pun ramai gak...sama ramai dengan mak angkat aku)

--> Semperna hari lahir sahabat2ku... Aku bukan sengaja tak nak ucap tapi bila aku teringat, tarikh dia dah lepaslah pula. Aku tak suka nak ucap selamat hari lahir kalau birthday orang tu dah lepas walaupun baru sehari. Lebih baik jadi orang yang terawal daripada orang yang terlewat sehari... Buat kawan2ku yang sambut birthday tapi aku tak wish tu, Selamat menyambut hari lahir korang...semoga korang sentiasa ceria dan happy2 selalu.


Gambar daripada Google image

Papan peringatan: Aku sentiasa mengingati tarikh2 dan hari2 penting cuma kadang2 tu, masa yang membuatkan aku terhad untuk meluah @ mengungkapkannya... Bukan aku sengaja mendiamkan diri cuma kadang2 aku tak tahu cara untuk sampaikannya... Percayalah...

No comments:

Post a Comment