Friday, October 15, 2010

Kau kawan dan musuhku…

Hahaha…dia musuh aku (jap3…dia musuk aku ke? aku musuh dia? Emm…tak kesah ar) tapi dalam masa yang sama dia masih kawan aku (jap3…dia kawan aku ke? aku kawan dia? Emm…lantak ar). Hihihi…macam pelik je kan.

Kalau bekas bf atau gf kita panggil ex-bf dengan ex-gf tapi kalau dalam persahabatan atau maksud lain dalam berkawan nie wujud ke benda yang ex nie? Sebagai contoh:
Syila: Kenapa kau macam tak rapat je dengan Farha. Korang gaduh ke?
Mira: Oh, dia tu ex-kawan aku je sebab tu kitaorang dah tak rapat sekarang.
Hahaha…macam tak logic je bunyinya.

Ada tak sesuatu yang spesifik sikit untuk gelaran ex-kawan nie sebab ex-kawan nie bunyi macam pelik dan tak pernah dengar ar.

Sebenarnya aku bukan nak sangat guna perkataan ex-kawan nie sebab macam tak best ar, dulu kita kawan tapi sekarang dah jadi ex-kawan pula tapi nak buat macam manakan…orang tak sudi takkan aku nak paksa2 pula suruh dia kawan dengan aku. Takpalah, kalau dia nak kawan dengan aku balik…aku ok je. Kalau dia tak nak kawan dengan aku pun aku tetap nak kawan dengan dia juga. Biar seberapa menyampah dia pada aku, aku tetap nak duduk satu kumpulan dengan dia juga. Aku nak makan dengan dia satu meja juga, pergi kelas sama2 dengan dia juga, duduk bincang dan berborak dalam satu bilik juga… Satu je motif aku buat macam nie supaya perasaan menyampah dia pada aku tu terus hilang dan diganti dengan perasaan suka pula berkawan dengan aku. Aku hanya perlu bersabar, biar masa yang mengubah perasaan menyampah dia pada suka. Hehehe…beranganlah kamu wahai munnn…

Khas buat dia:
Terima kasih kerana sudi menerimaku sebagai kawanmu selama dua tahun lepas dan terima kasih juga untuk air mata ini yang banyak aku korbankan demimu semata-mata hanya untuk memikirkan salahku terhadap dirimu. Terima kasih juga untuk perasaan bersalah yang sentiasa wujud di hati ini. Terima kasih juga untuk semua maaf2ku yang tidak pernah engkau endahkan. Andai suatu hari aku bertemu lagi seorang kawan sepertimu akan ku cuba jauhkan dia dari menjadi kawanku kerana aku mahu engkaulah satu2nya kawanku yang akhirnya menjadi musuhku. Semoga selepas ini tidak wujud lagi istilah ex-kawan dalam kamus hidupku. Terima kasih juga kerana menjadi ex-kawanku.

No comments:

Post a Comment