Sunday, January 18, 2015

Suatu masa nanti

Assalamualaikum...

Semalam keluar dengan En FAA, dia ajak tempah gelang untuk nikah nanti. Berpuluh kali juga aku tanya dia, " tak awal sangat ke?". Dia cuma cakap, " baguslah awal, lepas nie tak payah fikir dah".

First time aku masuk kedai emas, dia suruh aku pilih mana yang aku suka. Sebab aku tak suka pakai barang kemas so, aku cuma pandang je emas-emas tu. Kakak yang jaga kedai emas tu keluarkan emas yang ada love gantung-gantung. Bila kira harga, dekat seribu setengah.

Aku fikir gelang tu nak pakai lama, jadi aku pun ambil yg betul-betul boleh pakai lama. Dah pilih, kakak tu tanya nak ambil sekarang ke nak tunggu dulu. En FAA cakaplah, dia nak bayar deposit RMxxx dan selebihnya minggu depan waktu ambil gelang tu.

Waktu tengah tunggu kakak tu potong emas, En FAA nampak mesin untuk bayar guna kad. Dia pun tanyalah, sini boleh bayar pakai kad ke? Bila kakak tu kata boleh, dia terus nak bayar habis gelang tu dengan kad.

Waktu sampai dekat rumah sewa, En FAA bagi aku beg dengan gelang emas tu. Dia suruh aku pegang, nanti dah nak dekat dia datang ambil balik untuk letak kat hantaran. Dia siap bagi kain lace lagi suruh fikir nak jahit baju apa. Nanti bulan 5 dia datang ambil kain tu bawa pergi kedai untuk tempah baju.

Dia suruh aku siapkan sikit-sikit, buat slow-slow mana yang perlu dan boleh. Tinggal 7 bulan tapi nanti tolak dua bulan untuk puasa dan raya tinggal 5 bulan je... Masih awal lagi....hihihihi...

No comments:

Post a Comment