Wednesday, September 18, 2013

noodle in tom yum soup

Salam...

Cuba teka kedai mana ada jual noodle in tom yum soup??? Apa??? Secret recipe??? Ya betul... (eh, mana tahu?). Ok, kali nie nak cerita pasal secret... adalah kaitan dengan secret recipe sikit...

Hari selasa aku ada interview di salah sebuah bangunan berdekatan dengan city square (cs, jb). Aku pun pergi macam biasa. Semua berjalan dengan lancar sehinggalah tiba saat itu (hehehe... macam ape je...). Aku jumpa seseorang dan berbual dengannya sambil lunch. Dia pilih secret recipe. Tahu cs nie ada secret recipe tapi terlupa dekat mana kedudukannya. Jadi dialah yang tunjukkan tempat secret recipe tu. (Ok...sangat secret tempat tu)

Makan sambil bercerita-ceritaan


Bermulalah ceritanya dimana dia bercerita secretnya kepada saya di kedai secret recipe pada waktu kami menjamu selera noodle in tom yum soup dan bertemankan hot chocolate dan ais lemon tea. Agak makan masa juga pada awalnya untuk dia bercerita, sehingga akhirnya dia memberi aku kuiz. Kuiznya agak mengejutkan aku tapi dia bukan orang pertama yang bertanyakan soalan itu padaku.

"Saya suka awak?"
"Ha?"
"Apa awak buat bila saya cakap saya suka awak?"
"Suka je kan?"
"Ya, suka je. Apa reaksi awak?"
"Ok je. Saya pun mudah je suka pada orang."
"Ooo...jadi, awak oklah nie?"
"Habis nak buat macam mana? Bukan saya paksa awak suka saya, awak yang suka saya."
"Jadi, awak tak kesahlah?"
"Nak kesah kenapa? Suka je kan."
"Tak pa ke saya suka awak."
"Takkan nak marah pula?"

Dua insan bercerita ceritanya...


(Cukup3x... jangan disambung cerita itu. Nanti tidak jadi secret pula.) Serba sedikit dan ditambah dengan beberapa ayat yang direka sendiri supaya cerita asal tetap menjadi rahsia. Pandai juga dia memilih tempat itu sebagai tempat untuk bercerita rahsianya walaupun pada orang yang tidak dikenali hati budinya seperti aku ini. Beraninya dia bercerita padaku dan yakin aku akan menyimpan rahsianya. Ok, sebab dia dah percayakan aku jadi sebagai balasannya... aku akan simpan rahsia itu...

Nota:
Kalau kita jumpa balik selepas ini,
jangan bimbang kerana saat itu...
Aku telah melupakan semua cerita2mu itu,
sebab aku bukan seorang yang mudah mengingat.
Itu pun kalau jumpa baliklah...
hehehe... ('',)

No comments:

Post a Comment