Wednesday, September 11, 2013

Dua dalam satu...

Salam...

Pengalaman interview kali ke 2. Ok, nak cerita sedikit sebanyak apa yang berlaku semalam. (nak cerita sikit ke nak cerita banyak nie???) Ok, perjalanan ke sana lancar tiada sebarang gangguan bunyi, warna dan rupa yang berlaku...(ok2, skip...)

Dalam perjalanan dapat call daripada seorang pensyarah kesayangan kami (aku dan dua lagi adik beradik aku). Pensyarah tu tawarkan untuk jadi RA (Research Assistant). So, aku pun dah mula berbagi-bagi nak pilih yang mana satu...(ok skip part tu terus cerita pasal interview)

Datang interview on time gak sebab nak kena cari tempat, ambil pas, cari pejabat. Aku di interview oleh empat orang yang berjawatan besar dalam company tu. Satu general manager, satu financial manager, satu ceo company dan satu .... manager (ok tak ingat). Semuanya baik2 dan baik2.

Interview berjalan dan masa pun berlalu. Sampailah ke akhir sebelum keluar daripada company tu. Financial manager tu tanya aku;

Financial Manager: Kamu dah sedia ke nak jadi manager? Muda lagi nie...
Aku: emm...(senyum akhirnya)
Financial Manager: Kalau kamu kerja dekat sini, kamu kena buat semua sendiri. Akak tak boleh nak tolong sebab akak pun ada kerja akak sendiri. Kamu kena banyak belajar daripada luar sebab dekat sini memang tak ada risk manager lagi.
Aku: ooo...ok...
Financial Manager: Nie kad akak, kalau kamu...katakan kamu x jadi nak teruskan, kamu call akak. Kalau kamu nak teruskan pun kamu call akak. Call jelah akak.
Aku: Ok kak, terima kasih.

Note;
Nak cubalah, macam best je buat sesuatu yg baru...
Lagi pun, tak ada pesaing dan tak ada guideline...
Akulah peneraju di situ...
Hehehe...(Gelak jahat)

No comments:

Post a Comment