Monday, October 10, 2011

Setelah tesis pasal monyet gagal

Sebelum nie aku ada buat tesis mengenai monyet. Tapi, beberapa hari yang lepas...

Prof Dr : Maaf. Tesis kamu mengenai monyet itu tidak diluluskan. Kamu kena buat tesis baru.
Aku : What???
Prof Dr : Terimalah kenyataan seadanya...
Aku : Waaaaaaa............

Setelah beberapa hari mengurungkan diri didalam bilik air, akhirnya aku mendapat idea baru untuk tajuk tesis aku yang terbaru. Antara tajuk2 yang terpilih selepas mengira undian daripada penonton:-
1) Pandangan pelajar siswi terhadap masalah monyet di kolej kediaman. (nak ada kaitan dengan monyet sebab maklumat semua dah ada)
2) Pandangan pelajar siswi terhadap pekerja-pekerja lelaki yang sering masuk ke asrama untuk menyenggara bangunan. (nak minta pandangan pelajar nie)
3) Masalah-masalah yang dihadapi pelajar untuk hadir ke kelas setiap hari. (apalah masalah diaorang nie @ aku yang malas pergi kelas)
4) Sahabat baik, selamanya atau tikam belakang. (tajuk best nie)
5) Salah ke untuk berfashion untuk ke kelas. (wah...hangat topik nie)

Untuk memulakan membuat tesis yang baru, aku memerlukan semangat yang tinggi dan teguh seteguh pokok kelapa di tepi pantai. Aku juga perlu idea-idea yang bernas, bagus dan berkualiti. Jadi, untuk mendapatkan idea-idea yang bernas, bagus dan berkualiti ini, aku perlulah sumber2 yang boleh dipercayai. Aku akan kumpulkan semua maklumat mengenai tesis baru aku ini dan kemudian baru karang tesis. Ok, nak cari journal sekarang....

No comments:

Post a Comment