Friday, July 25, 2014

akhir ramadhan...

Assalamualaikum...

Sedar tak sedar dah nak habis bulan puasa. So, macam mana puasa tahun ini? Ok dari tahun2 lepas atau sama je macam tahun2 lepas... (jawapan mungkin berbeza setiap orangkan...)

Tinggal 2 hari je lagi. Entah kenapa hati ini rasa sedih sangat nak tinggalkan bulan ramadhan nie. Masih banyak yang aku ingin mohon dalam doaku. Masih banyak juga kekurangan dalam ibadahku seharian. Andai aku ditakdirkan mati esok hari...mampukah aku meraih syurgaMU YA ALLAH...

Takutnya aku saat memikirkan kematian yang pasti akan berlaku. Sering tertanya-tanya cukupkah ibadahku selama  ini padaMU. Bagaimana pula dengan mereka yang aku tinggalkan. Adakah aku telah benar-benar menjalankan tanggungjawabku dalam kehidupanku sebelum ini.

Menitis air mata saat teringatkan dosa2ku yang lalu. YA ALLAH, bantulah aku dalam setiap perkara yang aku lakukan dan dalam setiap keputusan yang aku ambil.

Buat diriku: Masih ada 2 hari untuk aku betul2 beramal dan mengumpul pahala... Semoga aku terus istiqamah dalam ibadahku sehinggalah syawal menjelma nanti...

No comments:

Post a Comment