Monday, April 25, 2011

Ingatlah...

Nampak macam senang dibuli tapi hakikatnya…

Nampak macam sopan dan santun tapi hakikatnya…

Nampak macam bodoh tapi hakikatnya…

Nampak macam rajin tapi hakikatnya…

Jangan mudah tertipu dengan apa yang dilihat oleh mata. Cubalah lihat dengan mata hati pula sesekali tu. Apa yang dilihat oleh mata tidak semestinya betul dan kadang-kadang apa yang kita lihat hanya gambaran yang tidak nyata.

“Bodoh, jangan nak ingat aku adalah orang yang senang-senang kau nak main-mainkan. Kau ingat aku tak ada perasaan. Salah kaulah, siapa suruh minta tolong aku. Kalau kau pandai sangat buatlah sendiri. Jangan ingat aku budak praktikal, kau bolehlah buli aku sewenang-wenangnya...”

Ingatlah, semua orang ada perasaan. Kalau tak yakin dengan bantuan orang lain kenapa tidak buat sendiri. Jangan salahkan orang lain diatas kebodohan diri sendiri. Janganlah selalu menunding jari pada orang lain. Kesalahan sendiri disembunyikan, kesalahan orang lain ditunjukkan. Satu lagi, jangan terlalu menjaga tepi kain orang lain, kain sendiri dibiarkan terkoyak. Fikir-fikirkan…

Hindarilah perbuatan menyakiti orang lain…

sebaliknya perbanyaklah berdoa buat orang lain.

Hidup ini sungguh sangat singkat sekali ..

Jadikan lebih bermakna dan indah dengan segala amal kebaikan kita..

Selamat Mendoakan orang lain!!!

No comments:

Post a Comment