Sunday, October 7, 2012

Kini kejayaan digenggaman...

Ku bertanya pada diri apa nak jadi bila besar nanti
oh, jawabnya... 
I wanna be somebody...
Bilaku sedar kemampuan tak sebijak persis insan lain
Membuat citaku tak kesampaian...

Mujurlah sempat ku kikis sikap itu
Masa depanku...
Aku yang menentukannya...
Kejayaan... 
Bukan percuma haaa...
Malas usaha...
Kelompang jiwa...

Telahku bukti pada semua...
Bersungguh pastikan berjaya...
Kukini mampu melakukannya...

Jangan jemu pada ilmu...
Dengannya kita akan dimulia...
Dan jadilah orang yang berguna...

Tuhan tak akan mengubah nasib kita...
Selagi tak usaha...
Kepada yang lebih baik...
Tak tahu bertanya, orang bijaksana...
Setelah berjaya...
Janganlah alpa...


Mujurlah sempat ku kikis sikap itu
Masa depanku...
Aku yang menentukannya...
Kejayaan... 
Bukan percuma haaa...
Malas usaha...
Kelompang jiwa...


Tuhan tak akan mengubah nasib kita...
Selagi tak usaha...
Kepada yang lebih baik...
Tak tahu bertanya, orang bijaksana...
Setelah berjaya...
Janganlah alpa...




Alhamdulillah, dah berjaya mengambil jubah konvo setelah 4 jam beratur didepan banggunan cimb. Huu...penat kut berdiri... nasib baik aku dah pernah ada pengalaman berdiri berjam2, jadi tak adalah masalah2 seperti lengoh kaki atau mengeluh yang keluar kat mulut... Terima kasih PALAPES, banyak benda yang aku belajar sepanjang aku berPALAPES dalu yang boleh diapplykan dalam kehidupan seharian kini... 

Nota: Ramai sahabat2 dan saudara maraku yang menyambut hari bahagia mereka sejak dua menjak ini seperti kelahiran, perkahwinan dan pertunangan... Aku juga ada hari bahagia aku sendiri... Mak, abah dan adik2 ini hari bahagia kita... ('',)



No comments:

Post a Comment